close

2020/04/17更新:我另成立了個學習/練習英文的部落格/粉專喔,有志學英文者,歡迎入內參觀:)

 

部落格網址:http://enjoylearningeng.pixnet.net/

 

臉書網址:https://www.facebook.com/EnjoyLearningEng/

 

=============================================

在找英文相關工作時幾乎都要用英文自我介紹,時間常設在1分鐘大概沒有人會不知道這事吧但自己就是漫不經心,印中我沒認真準備過自我介紹,所以真正得用上時,就可想見講的是好是壞了!

 

最近有個英導的面試機會,果不其然被問到 tell me about yourself,結果講的哩哩啦啦,所以回來後痛定思痛,決定好好的準備一下這部分。我搜了下YouTube這主題的影片頗多,我自己主要是採用了YouTuber Cindy Sung的教法,擬了一篇一分鐘英文自我介紹稿如下,大家看了有什麼想法或建議跟我說嘿!

 

開場白

Thank you for having me, Sir. I'm Sunny. I graduated from Macquarie University in Australia. I major in translation and interpretation.

 

與此職相關的優勢

I'm good at introducing tourist attractions in Taiwan and hosting foreign guests from around the world. I’ve prepared for being an English tour guide by studying YouTube videos about tourist spots and culture of Taiwan for more than one year and I've completed around 100 short films so far.

 

與此職相關的經驗

I started to have chance to lead tour groups in 2016 and have led more than a dozen groups, but above all I’ve found that I like to lead tour groups. Positive feedback from them means a lot to me and I enjoy the feeling that they like me.

 

總結

With my English ability and tour guide experience, I believe I can do the job well.

arrow
arrow
    文章標籤
    英文自我介紹
    全站熱搜

    桑妮愛分享 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()